Way To Go
En matleveransplattform på begäran som ger kunder tillgång till restauranger och återförsäljare.
CTO
Design
Development
Innovation
Hur kan vi förbli trogna vår kärnverksamhet och våra värderingar samtidigt som vi bygger en ny typ av affärsmodell. Det var den första frågan till Redmind. Way To Go har under de senaste åren byggt upp sitt rykte som ett av få etiska och transparenta varumärken för matleveranser på den svenska marknaden. Genom att se till att de fortsätter att leverera enastående service till sina kunder när de påbörjar sin nästa utveckling insåg företaget att de behövde hjälp.
I nära samarbete med Way To Go-grundarna skapade Redmind en produkt- och affärsstrategi där kunder, leverantörers digitala och fysiska perspektiv limmas ihop. Baserat på McKinseys Three Horizons of Growth designade vi en smart plattform som gör det möjligt för Way To Go att upprätthålla och försvara sin kärnverksamhet och börja vårda nya företag sömlöst över hela kundresan.
Arbetet och tankesättet hos människorna på Redmind gör dem till den idealiska partnern att bygga något med, alla var väldigt engagerade och generösa med idéer och förslag
Johan Bons
VD och medgrundare av Way To Go
WayToGo gav teamet många intressanta utmaningar. Projektet satte stor press på oss som ingenjörer då vi var tvungna att utforma och implementera en skräddarsydd lösning i en för oss ny bransch. Det bästa är att arbeta nära intressenterna på WayToGo, vilket gör att vi kan experimentera och snabbt upprepa nya idéer.
Oskar Yildiz
Mjukvaruutvecklare på Redmind